Saturday, July 9, 2011

Perhimpunan Bersih 9 Julai 2011- Ramai yang mati dan cedera akibat pergaduhan

Hai....Hai....Hai....^-^


Lebih kurang 10 000 orang mati terbunuh akibat pergaduhan yang berlaku di sekitar Kuala Lumpur.

Korang nak ke dengar berita ni keluar di corong-corong radio,muka depan surat khabar dan di televisyen? Rasa sedih kalau la benda ni berlaku. Tak ke rasa kasihan bila dengar ramai yang cedera,terbunuh,ditangkap dan ditahan akibat Perhimpunan Bersih ini. Polis hanya menjalankan kerja mereka tapi kita selaku rakyat Malaysia perlu sama-sama menjaga keamanan Negara Malaysia.












Ni kat Jalan Perak.Dari PUDU menghala Dataran Merdeka.




















 Beginilah jadi kalau tak beri kerjasama.











 Pakcik ni saket-saket pun nak join.



 Siap bergambar.Nak buat kenangan kot. Kenangan memalukan Malaysia.CET...




 Area Low Yat 





Yang sedihnya bila orang muda,tua,budak-budak malah wanita turut terlibat dalam perhimpunan ini.Tidakkah korang rasa malu? Kita sesama MELAYU "besar sikit ye tulisan tu" bergaduh sesama sendiri. Tak ke rasa atau terpikir bangsa lain bersorak happy dan gumbira melihat kita orang Melayu dan beragama ISLAM bergaduh sesama sendiri.


Kalaulah boleh kita semua bersatu pada,berdamai demi memikirkan keamanan negara kita. Banyak benda boleh dibincang.Jangan kita sanggup pikir politik dan kepentingan masing-masing,sampai kita lupa akan kedamaian negara sendiri. Mungkin ada sebab perhimpunan ini diadakan tapi tak perlulah sampai menyusahkan orang ramai. Ada yang tersekat 4 5 jam dek kerana banyak sekatan jalan dilakukan .Apa-apa pun,lepas ni, Malaysia tidak akan digelar negara yang aman lagi oleh orang luar. Pakat semua tak nak melancong kat Malaysia."Hari ni hari berceloteh panjang"



Poket Doraemon- Tension tak dapat jumpa blogger femes disebabkan hari Sabtu yang dikuarantin ini.Rancangan terpaksa ditangguhkan.

2 comments:

Yong said...

aih sizuka,u pon join gak ke?hahaha siap berjaya amik pics byk gila tu. ke u ni wartawan?
tu la, ORG MELAYU YANG TAK SEDAR DIRI tu, nak jadi mcm kat yaman ke apa. tak sedar,negara lain baru nak merdeka, kita ni yang dah merdeka. wat cmni plk.
tak pepasal u kena degr luahan hati org tak puas ati ni.

suara sizuka said...

klu join,memang alamat kena tangkapla tadi.hehe..gambar dari blog orang lain dan google.

 
COPYRIGHT @ 2009- 2011 . DONE BY, SUARA SIZUKA